Wypróbuj za darmo Zaloguj się
Home » Blog » Automatyzacja w e-mail marketingu [część 5/6] – Mailing follow-up

Automatyzacja w e-mail marketingu [część 5/6] – Mailing follow-up

Czerwiec 18, 2015

W 5 części naszej serii poświęconej automatyzacji e-mail marketingu wyjaśniym czym jest mailing follow-up i jak go utworzyć. Nie wszyscy odbiorcy reagują na otrzymany newsletter. Wielu z nich po zarejestrowaniu się w ogóle nie otwierają żadnych e-maili. Rozwiązaniem w tym przypadku może być automatyczna wysyłka mailingu follow-up.

Seria artykułów „Automatyzacja e-mail marketingu”:

Po co wysyła się mailing follow-up?

Mailing follow-up to mailing automatyczny wysyłany do odbiorców, którzy od jakiegoś czasu po zapisaniu się do subskrypcji nie reagują na otrzymywane newslettery.  Jeśli np. klient nie otworzył żadnego e-maila dwa tygodnie po zarejestrowaniu się, możesz mu wysłać mailing follow-up. To Twoja szansa, aby zachęcić klienta do przeczytania Twojego e-maila. Dzięki tej formie automatyzacji przypomnisz klientowi dlaczego zapisał się do subskrypcji Twojego newslettera.

Email Marketing Automation Nachfassmailing

Mailing follow-up pozwoli Ci pogłębić kontakt z klientem porzez okazanie zainteresowania długotrwałym dialogiem i pokazaniem, że każdy klient jest dla Ciebie równie ważny. Przywróć zainteresowanie, które klient już wcześniej okazał rejestrując do Twojego newslettera.

Jak stworzyć mailing follow-up z Newsletter2Go?

Mailing follow-up może Ci pomóc zdobyć odbiorców, którzy nie otworzyli newslettera. Pierwszym krokiem jest utworzenie odpowiedniej grupy dynamicznej:
zaloguj się na stronie Newsletter2go i wejdź w zakładkę „Odbiorcy” –> „Grupy” –> „Utwórz grupę dynamiczną”. Tutaj nadaj nazwę grupie i opcjonalnie także opis. Następnie kliknij na polecenie „Dodaj odbiorców teraz”. Wybierz z listy „Kryteria behawioralne”, a następnie „otrzymało” i w sąsiadującym oknie wybierz odpowiedni newsletter. W  ten sposób wybierzesz wszystkich odbiorców, do których został wyslany ten właśnie newsletter. Aby wziąć pod uwagę tylko tych odbiorców, którzy otrzymali ale nie otworzyli newslettera, dodaj drugi warunek – „nie otworzyło” i obok wybierz ten sam newsletter. Następnie kliknij w polecenie „Szukaj odbiorców” i „Zapisz w grupie <nazwa grupy>”.

Teraz możesz stworzyć mailing follow-up. W tym celu wybierz z menu „Maling” –> „Standardowy mailing”. W kroku 2. wpisz odpowiedni i interesujący temat. Następnie wybierz szablon i stwórz e-mail zgodny z Twoim wyobrażeniem. W kroku 4.jako odbiorców podaj nowo utworzoną grupę dynamiczną. Ostatni krok to podanie terminu wysyłki – np. 5 dni po wysłaniu mailingu głównego. Na końcu kliknij w polecenie „Wysłać mailing?”.

Na co zwrócić uwagę przy wysyłce mailingu follow-up?

Nie rób odbiorcy wyrzutów formuując mailing follow-up. Nie obwiniaj klienta za to, że mnie otworzył wysłanego przez Ciebie newslettera. Niech Twój e-mail będzie przyjazny i przyjemny w czytaniu.

Odbiorca nie powinien odnieść wrażenia, że czegoś od niego oczekujesz. Nie powtarzaj dokładnie tego samego, co wysłałeś w poprzednim mailingu. Bądź przyjazny i pokaż, że każdy klient jest dla Ciebie tak samo ważny. Aby zachęcić odbiorcę do otwarcia Twojego mailingu możesz np. zastosować personalizację już w temacie wiadomości. Możesz także personalizować teksty i obrazki w Twoim newsletterze.

A jaki jest Twój sposób na odzyskanie odbiorców, którzy nie otworzyli Twojego newslettera? 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.