Wypróbuj za darmo Zaloguj się
Home » Blog » Automatyzacja w e-mail marketingu [część 6/6] – Mailing reaktywacyjny

Automatyzacja w e-mail marketingu [część 6/6] – Mailing reaktywacyjny

Czerwiec 22, 2015

W ostatniej części naszej serii poświęconej automatyzacji e-mail marketingu zajmiemy się mailingiem reaktywacyjnym. Celem takiego mailingu jest reaktywacja klientów, którzy już dawno nie dokonali zakupu na stronie sklepu. Warto pamiętać, że łatwiej jest odnowić nieaktywne kontakty niż zdobyć nowe.

Seria artykułów „Automatyzacja e-mail marketingu”:

Po co wysyła się mailing reaktywacyjny? 

Najprawdopodobniej w każdej bazie znajdą się nieaktywni klienci. Kampania reaktywacyjna jest skierowana właśnie do takich klientów i jednocześnie pomaga zwiększać ilość dokonanych na stronie sklepu zakupów. Do wysyłki takiego mailingu potrzebujesz danych klientów takich jak np. ostatnia aktywność lub ostatni zakup.

Email Marketing Automation Reaktivierungsmailing

Akwizycja nowych klientów jest kosztowna i zajmuje dużo czasu. Możesz wyjść z założenia, że klienci, którzy zapisali się do newslettera i z czasem przestali być aktywni na stronie są nadal zainteresowani Twoją ofertą. Odpowiedni newsletter może zachęcić klientów do ponownych odwiedzin, ewentualnie do zakupu na stronie.

Jak stworzyć mailing reaktywacyjny z Newsletter2Go? 

W tym przykładzie mamy do czynienia z klientem, który 8 tygodni temu dokonał ostatniego zakupu i od tamtej pory nie wchodził na stronę sklepu. Kryterium przy wyborze odbiorców będzie w tym przypadku data ostatniego zamówienia – „Ostatnie zamówienie”. W innych systemach to kryterium może być nazwane inaczej.

Najpierw stwórz grupę dynamiczną, w której znajdą się wszyscy odbiorcy, którzy spełniają to kryterium. W tym celu zaloguj się na stronę Newsletter2Go i wybierz z górnego menu „Odbiorcy” –> „Grupy” –> „Stwórz grupę dynamiczną”. Następnie dodaj odbiorców do grupy. Wybierz kryterium – „Data ostatniego zamówienia” i kliknij w ploecenie „Użyj dynamicznego kryterium wyszukiwania”. Teraz zdecyduj, czy odbiorcy otrzymają mailing jednorazowo, czy za każdym razem po dłuższym okresie nieaktywności. Aby wysłać mailing po 8 tygodniach od ostatniego zamówienia, wybierz okres czasu 56 dni po „ostatnim zamówieniu”. Następnie kliknij na przycisk „Szukaj” i wybranych odbiorców „Zapisz w grupie <Nazwa grupy>”.

Teraz stwórz nowy mailing seryjny. W kroku 1. podaj nazwę nadawcy i temat e-maila. Wybierz odpowiedni szablon i dopasuj go do swoich upodobań. W kroku nr. 4 podaj stworzoną wcześniej grupę dynamiczną. Krok 5. to wybór częstotliwości wysyłki dla Twojego mailingu. Na końcu kliknij w polecenie „Wysłać mailing?”.

Co jest ważne przy wysyłce kampanii reaktywacyjnej? 

Mailing reaktywacyjny to możliwość zachęcenia nieaktywnych klientów do ponownych odwiedzin strony sklepu. Pierwszym celem jest skłonienie odbiorcy do otwarcia i przeczytania mailingu.

Spróbuj dowiedzieć się, dlaczego klienci przestali korzystać z oferty Twojego sklepu. Poznaj powody braku aktywności prosząc klientów o feedback w mailingu reaktywacyjnym.

Niektóre produkty będą wyszukiwane i zakupywane częściej niż inne. Warto mieć na uwadze i być przygotowanym na ewentualną wyższą częstotliwość zamówień. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z wysyłką mailingów reaktywacyjnych. Bądź przyjazny i nie wywieraj nacisku na kliencie. Zaznacz, jakie korzyści uzyska klient korzystając z oferty sklepu, a nie co straci, jeśli tego nie zrobi.

Tak jak przy innych formach automatyzacji e-mail marketingu, także przy mailingu reaktywacyjnym Twoja szansa na sukces wzrasta przy zastosowaniu personalizacji. Możesz spersonalizować temat, zwrot do nadawcy, pożegnanie itp. Zaznacz, że wysłany mailing nie jest zwykłym newsletterem. A jakie są Twoje sposoby na nieaktywnych klientów? Podziel się z nami Twoimi pomysłami w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.