Nowa funkcja – Uwierzytelnianie DMARC

Uwierzytelnianie DMARC pomaga kontrolować spam i zapobiegać nadużyciom. Metoda opiera się na znanych technikach uwierzytelniania – SPF i DKIM. Obie opisaliśmy w poprzednich artykułach. Przeczytaj poniższy artykuł aby dowiedzieć się, w jaki sposób metoda DMARC maksymalnie zwiększa wskaźniki dostarczalności newsletterów.

DMARC kropką nad i

Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, warto skorzystać z dostępnych technik, tj. wpis SPF, metoda SenderID i DKIM, a także metody DMARC.

W ramach przypomnienia:

Przy metodzie SPF (Sender Policy Framework) zostaje utworzony wpis w serwerze DNS domeny właściciela. Metoda pozwala na wysyłanie e-maili przy wykorzystaniu własnej domeny. Porównanie adresów IP eliminuje fałszywe adresy nadawców.
Metoda SPF ustala, kto może wysyłać e-maile.

Metoda SenderID, podobnie jak jak SPF umożliwia skonfigurowanie wpisu DNS dla domeny właściciela i tym samym uwierzytelnienie e-maili wychodzących. SenderID uwierzytelnia e-mail porównując adres IP nadawcy z rzekomym IP właściciela domeny nadawcy. Wykorzystana przy tym będzie domena z adresu „Header From”. Metoda SenderID wykorzystywana jest głównie przez usługodawców takich jak np. MSN lub Hotmail.

Przy metodzie DKIM (DomainKeys Identified Mail) e-mail zostaje zaopatrzony we własną sygnaturę, którą serwer, na który przychodzi e-mail, porównuje z pasującym kluczem publicznym. Jeśli sygnatura i klucz zgadzają się, pochodzenie e-maila jest zweryfikowane – otrzymany e e-mail na pewno pochodzi od nadawcy.

Metoda DMARC bazuje na wyżej wspomnianych technikach i dodatkowo poszerza standardy. Metoda DMARC ustala, jak przebiega uwierzytelnianie e-maili u odbiorców i pokazuje, czy przy danych mailingu wystarczy wykorzystanie metody SPF, DKIM czy może obu metod naraz.

Metoda DMARC oferuje także kanał feedbackowy. Funkcja jest szczególnie przydatna, gdy wybrana metoda uwierzytelniania nie spełni swojego zadania.

W przypadku domniemanego nadużycia domeny, jej właściciel zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.

Metoda jest używana między innymi przez Google, AOL, Microsoft i Yahoo. Google korzysta z istniejących metod uwierzytelniania także przy prezentacjach przedsiębiorstw w Google+. W ten sposób obok uwierzytelnionego e-maila zostaje pokazany profil firmy wraz z najnowszą informacją/notatką ze strony internetowej.

Zalety DMARC

Uwierzytelnianie DMARC pozwala zoptymalizować wskaźniki dostarczalności mailingów. Metoda ta zapobiega nadużyciu jakim jest Phishing, a ponadto „zmusza” nadawców do budowania własnej reputacji (opartej na IP). Jeśli kilkoro nadawców wykorzystuje to samo IP, każdy z nich ma wpływ na jego reputację. Oznacza to również, że inni nadawcy mogą mieć wzajemny wpływ także na wskaźniki dostarczalności. Wykorzystanie własnego IP eliminuje taką możliwość.

Kolejną zaletą DMARC jest tzw. kanał powrotny. Dzięki ten opcji można w prosty sposób odnaleźć ewentualne luki w systemie uwierzytelniania, a także nadużycie.

Jak skorzystać z uwierzytelniania DMARC przy wysyłce newsletterów?

Newsletter2Go standardowo wykorzystuje metodę SPF. SenderID i wpisy DKIM mogą zostać skonfigurowane w ustawieniach konta Newsletter2Go (szczegóły znajdziesz w artykule Pomocy). Aby móc korzystać z metody DMARC należy posiadać własne dedykowane IP. Aby rozpocząć budowanie własnej reputacji oraz skonfigurować odpowiednie wpisy w DNS należy przygotować subdomenę własnej domeny.

Posiadasz własne dedykowane IP i chciałbyś rozpocząć korzystanie z uwierzytelniania metodą DMARC? Napisz do nas!

Über den Autor

ewakoc

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Dodaj komentarz

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.