Wypróbuj za darmo Zaloguj się
Home » Blog » Nowe życie e-mail marketingu

Nowe życie e-mail marketingu

Lipiec 30, 2015

3 powody, dla których e-mail marketing jest na czasie

Marketingowi prorocy już od kilku lat przewidują nieuniknioną śmierć e-mail marketingu. A mimo to, rok 2015 jest jeszcze lepszy niż wszystkie poprzednie. Z początku e-mail marketing był postrzegany głównie jako gigantyczny potwór rozsyłający spam. Ale to się zmieniło z biegiem czasu: dostawcy poczty e-mail wprowadzili efektywne filtry antyspamowe, podczas gdy marketerzy zadbali o swoje książki adresowe i wysyłane treści. Wyniki mówią same za siebie – e-mail marketing narodził się właśnie na nowo:

1. E-mail marketing jest efektywniejszy niż social media.

Facebook i Twitter to tylko pozornie najlepsze platformy do werbowania nowych klientów.

Badania przeprowadzone w 2014 r. przez portal www.mckinsey.com dowodzą, że e-mail marketing jest nawet do 40 razy bardziej efektywny niż Facebook i Twitter razem wzięte.

Powodem tego jest to, że kanał social media działa pośpiesznie i konkurencyjnie. Nowe posty na Twitterze pojawiają się w błyskawicznym tempie. Często jednak równie szybko lądują na dole strony, jeszcze zanim zostaną przeczytane. E-mail jest często postrzegany jako coś bardziej prywatnego, spokojniejszego, a jednocześnie bardziej personalnego i profesjonalnego.

88% marketerów B2B uważa, że e-mail jest najefektywniejszym kanałem jeśli chodzi o generowanie leadów sprzedażowych (Źródło: Circle Research, 2012).

Ponadto korzystając z formularza Double-Opt-In (odbiorcy otrzymują e-mail z linkiem, w który należy kliknąć w celu potwierdzenia subskrypcji) masz pewność, że Twoje newslettery dotrą do właściwych odbiorców.

74% użytkowników preferuje otrzymywanie wiadomości reklamowych na swoją skrzynkę e-mailową.

Jak widzisz, e-maile to nieodzowna część efektywnej kampanii online marketingowej. Dobrą wiadomością jest to, że nowoczesne narzędzia do e-mail marketingu pozwalają na bardzo precyzyjne segmentowanie odbiorców i personalizowanie wysyłanych ofert. Sukces gwarantowany!

66% internautów dokonało zakupu po otrzymaniu newslettera reklamowego. 

2. Responsywny design.

Fakt, któremu nikt nie jest w stanie się przeciwstawić: świat staje się mobilny.
Np. we Francji w ciągu trzech latach liczba użytkowników smartfonów podwoiła się. W Hiszpanii, w której sprzedaje się najwięcej smartfonów w całej Europie, korzysta z nich już ponad 72% społeczeństwa (Źródło: Google Consumer Barometer, 2015). E-mail nie jest wyjątkiem:

48% wszystkich e-maili otwierana jest na urządzeniach przenośnych  (Źródło: Litmus, 2015).

E-maile można bardzo szybko otworzyć, usunąć, a ich design jest idealnie dopasowany do rozmiarów urządzeń mobilnych.

Profesjonalny program do e-mail marketingu pozwala na stworzenie newslettera w responsywnym designie, a co się z tym wiąże, korzyści płynące ze stale rosnącej liczby użytkowników smartfonów.

11% użytkowników smartfonów we Francji (12% w Hiszpanii) skorzystało ze swoich smartfonów do zakupów internetowych (Źródło: Google Consumer Barometer, 2015). 

Responsive_Design_im_Email_Marketing-500x276

3. Narzędzia do automatyzacji marketingu

Jednym z najważniejszych narzędzi e-mail marketingu jest automatyzacja. Jej celem jest stworzenie newslettera, który będzie automatycznie wysyłany do odbiorców z różnych okazji: np. na urodziny, z okazji pierwszego zakupu, newsletter wysłany dokładnie w rok po zarejestrowaniu się do subskrypcji newslettera.

Ważne jest przy tym to, by newsletter był spersonalizowany, zawierał dobre jakościowo treści i nie trafił do folderu ze spamem.

Spersonalizowane e-maile poprawiają wskaźniki CTR o 14% oraz konwersji o 10% (Źródło: Aberdeeb Group, 2012).

Dzięki personalizacji i segmentacji odbiorców zbudujesz trwałą relację ze swoim klientem – szybciej i efektywniej niż za pomocą innych kanałów komunikacyjnych.

1 komentarz

  1. Ciekawy i rzetelny blog. Zdobyłem wiele cennych wskazówek czytając wszystkie artykuły. polecam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.