Optymalizacja wskaźnika otwarć i klikalności

Najważniejszymi wskaźnikami, które mierzą sukces przeprowadzonych kampanii e-mail marketingowych są wskaźnik otwarć, kliknięć i konwersji. Pierwszy z wymienionych wskaźników informuje, ilu odbiorców otworzyło otrzymany mailing. Unikalne kliknięcia to stosunek odbiorców, którzy kliknęli na link zawarty w otrzymanym newsletterze do wszystkich odbiorców. Z kolei wskaźnik konwersji to procent liczby dokonanych zakupów po kliknięciu w linka wiadomości email w stosunku do liczby tych kliknięć.
Przykładowa ocena kampanii: 25% wskaźnik otwarć, 15% współczynnik klikalności, 5% wskaźnik konwersji.

Zastosuj się do poniższych wskazówek, aby zoptymalizować swoje wskaźniki.

Optymalizacja wskaźnika otwarć

Wysoki wskaźnik otwarć jest wymogiem, aby uzyskać jak najwyższy współczynnik klikalności. Miej świadomość, że odbiorca widząc od kogo jest newsletter, a także czytając jego temat zdecyduje się otworzyć e-maila albo odrazu go usunie (w niektórych skrzynkach klient oprócz tematu wiadomości będzie widział tzw. preheader, czyli krótki tekst na temat otrzymanego e-maila, widoczny przed otwarciem wiadomości).

Dobry temat newslettera – trzy wskazówki:

  • Nie za długi: temat, który zawiera więcej niż 45 znaków często jest ucięty, a na urządzeniach mobilnych nie może być dłuższy niż 36 znaków. Temat powinien być jak najkrótszy.
  • Dobra struktura/organizacja newslettera: decyzja o otwarciu mailingu zostaje zwykle podjęcia w ciągu zaledwie kilku sekund. Dlatego też najważniejsze informacje powinny znajdować się na samym początku.
  • Wzbudź zainteresowanie: wpisz niestandardowy temat wiadomości aby zainteresować odbiorcę. Temat taki jak „Rabat na kolekcję jesienną” bez wątpienia całkiem nieźle się sprawdzi, niemniej jednak jest nudny. Bądź kreatywny : „Liście spadają, ceny też”, albo „Nasze ceny spadają jak liście z drzew”.

Optymalizacja współczynnika klikalności

Twój e-mail został otwarty. Teraz wszystko zależy od tego, jak jest zbudowany i jakie treści zawiera. Mapy cieplne pokażą Ci, jakie linki, przyciągnęły największą uwagę Twoich klientów, a także pomogą Ci ocenić Twój newsletter pod kątem wizualnym.

click-przeczytaj wiecej

Jeśli masz już dobrze posegregowane grupy odbiorców, możesz spersonalizować treści Twoich newsletterów na podstawie różnych cech tj. płeć, zachowanie, miejsce pobytu odbiorcy. Na naszym blogu znajdziesz szczegółowe informacje na temat personalizacji.

Aby uzyskać jak najwyższy współczynnik klikalności zwróć uwagę na następujące punkty:

  • Teaser-tekst: nie wklejaj do swoich newsletterów długich artykułów. Zamiast tego umieść w nim krótki tekst, który będzie zapowiedzią artykułu oraz link do Twojej strony internetowej. To zachęci odbiorcę do odwiedzenia Twojej strony i przeczytania całego artykułu
  • Call-to-action: zachęć klienta do kliknięcia na podlinkowane obrazki i przyciski
  • Przykucie uwagi klienta: Twój newsletter powinien wyróżniać się wyważonym stosunkiem tekstu do obrazka a także czytelnymi i interesującymi treściami

Über den Autor

ewakoc

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Dodaj komentarz

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.