Wypróbuj za darmo Zaloguj się

5 wskazówek dotyczących pozyskiwania nowych subskrybentów

140325_Adressgenerierung1

W tym artykule odpowiemy na pytanie:

Jak prawnie bezpiecznie pozyskiwać nowych subskrybentów swoich newsletterów?

    1. Powody rejestracji do newslettera z punktu widzenia klienta 
    2. Pomysły generowania nowych adresów 
    3. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu formularza rejestracji 
    4. Jak zmniejszyć liczbę rezygnacji z newslettera
    5. Czy poleca się kupowanie gotowych baz danych adresowych? 

1. Dlaczego klient zapisuje się do subskrypcji newslettera?

Klient, który decyduje się na subskrypcję newslettera okazuje zaufanie do Twojej marki. Nie jest jednak bezinteresowne. Klient wykazuje bowiem swoim działaniem postawę, która oczekuje czegoś od Twojego przedsiębiorstwa. Poniżej przedstawiliśmy główne powody, dlaczego klienci decydują się na subskrypcję newslettera.

Informacja o nowych produktach. Twoi klienci chcą regularnie otrzymywać newslettery na temat nowych produktów.

Polecane produkty. Dużą popularnością cieszą się e-maile z polecanymi produktami. Jeśli np. klient zakupił aparat lustrzany, warto przesłać mu newsletter, który będzie zawierał produkty takie jak np. obiektyw, futerały itp. (Upselling).

Akcje rabatowe. Przeceny są zawsze mile widziane. Zachęcamy do nagradzania zarówno nowych jak i stałych klientów spersonalizowanymi bonami rabatowymi.

Interesujące nowości. Twój sklep internetowy ma nową szatę graficzną, a może udostępniłeś nowe, ciekawe funkcje? Poinformuj o tym swoich klientów.

2. Jak generować nowe adresy:

Informacje ogólne: werbuj klientów uprzejmie, nie agresywnie. Bądź transparentny. Możesz np. poinformować klienta jak często będzie otrzymywał newslettery ale także, że może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji.

Pop-up, czyli okienka wyskakujące na stronie. Może nie zawsze mile widzianym ale z pewnością przekonywującym środkiem przekazu są tzw. Pop-ups. Użytkownik, któremu wyświetli się okienko Pop-up zostaje zachęcony do wpisania swojego adresu e-mail.

groupon newsletter

Link w stopce.  Na swojej stronie internetowej, w stopce, koniecznie podaj link do formularza zapisu do newslettera.

Bon za zapisanie się do newslettera. Zachęć swoich odbiorców do zapisania się do newslettera oferując bon rabatowy, np. w wysokości 20 PLN na zakupy w Twoim sklepie. Zwróć uwagę, że ten sposób pomaga zwerbować bardzo dużą liczbę nowych klientów.

zalando pic newsletter

Rejestracja do newslettera na blogu. Ponieważ wiele firm i sklepów internetowych posiada własnego bloga, warto wkleić na bloga formularz zapisu do newslettera. Odwiedzający szuka informacji na temat newslettera właśnie na blogu.

Na co należy zwrócić uwagę przy rejestracji do newslettera?


Przejrzyste wprowadzanie danych.
 Nie wymagaj od swoich przyszłych subskrybentów wpisywania zbyt dużej ilości danych. Skoncentruj się na tych najbardziej istotnych. Zaleca się umieszczenie 3 parametrów w formularzu zapisu do newslettera (np. e-mail, płeć, imię). Im więcej parametrów tym mniej nowych subskrybentów.

Możliwość rezygnacji. Poinformuj klienta już na stronie rejestracji do subskrypcji w jaki sposób może się z niej zrezygnować.

Częstotliwość wysyłania newsletterów. Zaufanie wzbudzi oficjalny komunikat np. „Wysyłamy newslettery 1-2 razy w miesiącu”.

Link do archiwum newsletterów. Udostępnij odbiorcom archiwum wysłanych do tej pory newsletterów. Będą mogli oni samodzielnie ocenić jakość/przydatność wysyłanych przez Ciebie treści.

Rabaty oraz informacje o promocjach. Ulubionym mechanizmem, dzięki któremu wskaźniki rejestracji do subskrypcji wzrastają są rabaty, np. 20 PLN na zakupy za zapisanie się do subskrypcji. Warto umieścić na stronie darmowy Paper White i automatycznie wysyłać go nowym subskrybentom. To jeden z najprostszych sposobów werbowania nowych odbiorców.

4. Dlaczego odbiorcy rezygnują z subskrypcji i jak temu zapobiec?

Czy prawdą jest, że im więcej odbiorców newsletterów tym lepiej? Nie do końca. Najważniejsze przy wysyłce newsletterów jest trafienie do właściwych odbiorców. Celem marketingowców jest z jednej strony wysyłka możliwie jak największej liczby newsletterów, z drugiej jednak „niezapychanie” skrzynek odbiorców. Idealnym roizwiązaniem mogą się porzy tym okazać kampanie Lifecycle lub Trigger.

Wniosek: ważne, aby Twój mailing był skierowany do odpowiednich odbiorców. Newsletter nie powinien „denerwować”, ale być źródłem interesujących dla danego odbiorcy informacji.

5. Kupowanie adresów e-mailowych:

Gdy chcemy szybko zbudować listę odbiorców, rozważamy zakup gotowej listy. Dzięki niej liczba potencjalnych klientów naszego sklepu ma szansę gwałtownie wzrosnąć.

Uwaga: zanim kupisz gotową listę subskrybentów, przeczytasz odpowiedzi na poniższe pytania: 

  1. Czy to legalne? Nieprofesjonalni usługodawcy: często w internecie na mało profesjonalnych stronach można znaleźć oferty z adresami odbiorców. Większość tych adresów nie została wygenerowana przez formularz Double-Opt-In albo odbiorcy w ogóle nie wyrazili zgody na przekazywanie ich danych.
  2. Czy to się opłaca?
  • Listy używane wielokrotnie: jeśli taka gotowa lista nie pochodzi z pewnego źródła, jest najczęściej sprzedawana wielu różnym firmom.
  • Brak więzi z klientem: ponieważ z właścicielami kupionych adresów nie łączy Cię żadna więź a odbiorcy nie znają Twojej firmy lub produktu, wskaźnik otwarć jest najczęściej bardzo niski.
  • Niska jakość listy: nawet gdy cena takiej listy wyda Ci się niesamowicie kusząca: jej jakość jest zwykle bardzo niska. Wiele z tych adresów już nie istnieje albo skrzynki odbiorcze są przepełnione spamem. Na końcu z listy zawierającej np. 1000 adresów zostanie Ci raptem kilkadziesiąt aktywnych adresów.

Wniosek: nie polecamy kupowania adresów. Nawet atrakcyjne ceny nie podniosą jakości kupionej listy.

Über den Autor

ewakoc

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Dodaj komentarz

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.