Wypróbuj za darmo Zaloguj się

Efektywny e-mail marketing

Newsletter2Go jako jeden z czołowych dostawców usług e-mail marketingowych

Co to jest e-mail marketing?

E-mail marketing to nowoczesna forma marketingu bezpośredniego. Polega na wysyłce e-maili informacyjnych bądź e-maili zawierających oferty sprzedażowe w celu umocnienia więzi z klientem oraz zwiększenia obrotów w firmie.

Ważne w marketingu bezpośrednim jest możliwość dowolnego podziału odbiorców na grupy docelowe (np. wg płci, wieku czy zachowania konsumenta).

Im więcej danych klienta posiadamy, tym łatwiej i dokładniej możemy segmentować docelowe grupy odbiorców i wysyłać e-maile do wybranych klientów. Odpowiednio dobrani odbiorcy to klucz do sukcesu Twoich kampanii (np. 14-letni chłopiec nie będzie zainteresowany kupnem różowych szpilek, ale z pewnością chętniej zakupiłby korki do piłki nożnej w rozmiarze 39).

E-mail marketing pomaga nawiązać stały kontakt z klientem, zwraca uwagę na produkt i powoduje zwiększenie jego sprzedaży.

Zalety e-mail marketingu

E-mail marketing to cyfrowa forma marketingu bezpośredniego. Wysyłka listów tradycyjnych oraz kontakt telefoniczny również należą do marketingu bezpośredniego, jednak obie te formy są znacznie droższe.
Przykład: Wysyłka listu informacyjnego pocztą tradycyjną to koszt w granicach 1,75 zł – 2,35 zł. Jeden wysłany e-mail kosztuje zaledwie 0,0075 zł – 0,0125 zł. Różnica w cenie jest więc ogromna (źródło: Newsletter2Go ). E-mail marketing jest znacznie korzystniejszy cenowo niż wysyłka pocztą tradycyjną.

Kolejną zaletą e-mail marketingu jest możliwość stałego monitorowania sukcesów przeprowadzonych kampanii. Można np. sprawdzić ilu odbiorców otworzyło otrzymany e-mail, ilu kliknęło na link, który zawierał, oraz ile osób dokonało zakupu. Przy offline mailingu jest to możliwe tylko poprzez przeprowadzenie drogich ankiet wśród klientów, jednak nawet wtedy nie będzie to tak dokładne.

Ponadto e-mail marketing jest skalowalny. Dzięki temu możesz bardzo szybko i bez żadnego problemu rozbudować swoją kampanię i w ciągu kilku minut wysłać ją do wielu milionów odbiorców. Drogą pocztową trwa to znacznie dłużej, chociażby ze względu na konieczność uprzedniego wydrukowania wysyłanych listów.

Równie ważna jest możliwość personalizacji wysyłanych wiadomości. Automatyczna  personalizacja z Newsletter2Go jest bardzo prosta i w znaczym stopniu poprawi efektywność Twoich kampanii mailingowych.

Podczas gdy klasyczny list zostaje wrzucony do skrzynki a następnie zazwyczaj jedynie na miejscu otwierany i przeczytany, e-mail może zostać otwarty wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu.

Newsletter2Go vs.

Wniosek: e-mail marketing jest wydajniejszy i szybszy niż tradycyjne listy informacyjne. Ponadto wysyłane e-maile mogą zawierać bezpośrednie linki do produktów oraz stron internetowych.

Założenia e-mail marketingu

Podstawowym warunkiem skutecznego e-mail marketingu jest możliwie dokładna i sprawdzona lista adresowa. Oznacza to, że wszystkie adresy e-mail pochodzą z legalnych źródeł (model Double Opt-in przy zbieraniu danych odbiorców), oraz to, że regularnie wysyłane są na nie e-maile, Nieaktywne adresy e-mailowe zostaną automatycznie usunięte (dowiedz się więcej na temat zarządzania zwrotami).

Efektywny E-mail Marketing

Tworzenie książki adresowej

Dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z e-mail marketingiem i zadajesz sobie pytanie: jak stworzyć dobrą książkę adresową? Masz wiele możliwości:

  • wklej na swoją stronę internetową formularz rejestracji do newslettera (Newsletter2Go oferuje darmowy generator formularzy)
  • przy dokonywaniu zakupu zareklamuj możliwość otrzymywania darmowych newsletterów
  • zorganizuj konkurs poprzez zapisanie się na newsletter (na swojej stronie internetowej bądź na Facebook’u)
  • nie polecamy kupowania adresów, ponieważ ich właściciele mogą nie być zainteresowani Twoim produktem. Jeżeli jednak zdecydujesz się na kupno adresów, zwróć uwagę, czy to poważna i wyłączna oferta.

Do czego służy e-mail marketing?

Z pomocą e-mail marketingu możesz bezpośrednio zwracać się do do swoich klientów i interesantów reklamując nowy produkt bądź informując ich o obecnej akcji promocyjnej. Dzięki tzw. e-mailom Lifecycle jeszcze efektywniej przeprowadzisz swoje kampanie reklamowe.

Twoje e-maile nie będą wysyłane masowo do wszystkich klientów. Indywidualizowane e-maile zostaną wysłane do wybranych odbiorców na podstawie określonych cech (ostatni zakup, interakcje z marką lub produktami).

Możesz być pewny, że odbiorcy otrzymają e-maile o właściwej i interesującej ich treści. Dzięki temu znacznie zwiększysz szanse na sukces Twojej sprzedaży.

oprogramowaniem do wysyłania newsletterów od Newsletter2Go możesz również bez problemu wysyłać e-maile Lifecycle i e-maile warunkowe (Trigger) .

Efektywny E-mail Marketing wskaźniki

E-mail marketing sprawdza się nie tylko w e-commerce i handlu detalicznym. Jest również idealnym rozwiązaniem dla związków, aby mogły na bieżąco wysyłać informacje swoim członkom, a także dla aplikacji online, które drogą e-mailową mogą z łatwością wysyłać dane do logowania.

10 najważniejszych zasad w e-mail marketingu:

1. Kontrola wskaźnika dostarczeń

Korzystaj z certyfikowanego oprogramowania do wysyłania newsletterów (tj. Newsletter2Go) aby Twoje e-maile nie były poddawane kontroli antyspam i bezpośrednio trafiały do skrzynek odbiorczych Twoich klientów. Dzięki temu znacznie wzrośnie wskaźnik dostarczeń Twoich wiadomości. Ponadto Newsletter2Go jest certyfikowanym partnerem Certified Senders Allianc i Return Path.

2. Optymalizacja nadawcy

Bardzo często od tematu i nadawcy zależy, czy odbiorca odczyta otrzymanego e-maila. Dlatego też musisz wykazać się kreatywnością, spróbować przykuć uwagę klienta i zachęcic go do otwarcia wysłanej przez Ciebie wiadomości. Korzystaj z darmowych testów A/B aby zoptymalizować współczynnik otwarć.

Efektywny E-mail Marketing

3. Właściwy czas wysyłki

Sprawdź czy Twoi odbiorcy to klienci detaliczni (B2C) czy podmioty gospodarcze (B2B). Ogólnie obowiązująca zasada: B2B: każdego ranka od poniedziałku do piątku, B2C: rano lub wieczorem od poniedziałku do soboty. Najbardziej odpowiadającym czasem wysyłki jest okres, w którym Twoi odbiorcy są online. Testuj swoje mailingi o różnych porach czasowych i porównuj wskaźnik otwarć Twoich kampanii.

4. Szerokość newslettera

Miej na uwadze wytyczne przy tworzeniu Twojego newslettera. Jego szerokość nie powinna przekroczyć 600 pixeli.

5. Above the fold

Ważne treści powinny zostać umieszczone w górnej częćci newslettera, dzięki czemu będą widoczne zaraz po jego otworzeniu, bez konieczności przewijania do dołu.

6. Prawidłowy podgląd

Zadbaj o to, aby Twoje newslettery poprawnie wyświetlały się w skrzynkach odbiorczych Twoich klientów. Z Newsletter2Go masz możliwość sprawdzenia czy wysyłany newsletter jest czytelny i poprawnie skodowany w 30 różnych programach pocztowych. Ponadto możesz korzystać z ponad 50 darmowych szablonów newsletterów.

7. Istotne, atrakcyjne treści

Korzystaj z obrazków i przyciągających wzrok kolorów, dzięki temu dodatkowo zachęcisz klientów do poznania zawartości wysyłanych newsletterów.

8. Newslettery zoptymalizowane pod urządzenia przenośne

Ponieważ już ponad 50% newsletterów otwieranych jest na urządzeniach przenośnych, zachęcamy do korzystania z responsywnego designu newsletterów. Dzięki temu będziesz miał gwarancję, że Twoje newslettery będą czytelne na telefonach dotykowych oraz na tabletach.

Profesjonalna wysyłka newsletterów responsywny design

9. E-maile Lifecycle

Dzięki mailingom Lifecycle niezależnie od cyklu życia klienta i w pełni automatycznie dostarczysz wiadomości we właściwym czasie i do odpowiednich klientów. To zapewni Ci zadowolenie klientów i jednocześnie zwiększy obroty Twojej firmy. Z Newsletter2Go tworzenie kampanii lifecycle jest niezwykle proste.

10. Testuj, monitoruj i optymalizuj:

Otrzymasz dokładne raporty z każdej wysłanej kampanii, dzięki którym będziesz mógł monitorować i zoptymalizować sukces swoich kampanii e-mail marketingowych.

„Lejek sprzedażowy” w e-mail marketingu:

Wskaźnik dostarczeń: korzystaj z naszego certyfikowanego oprogramowania do e-mail marketingu. Dzięki nam znacząco zwiększysz wskaźnik dostarczeń Twoich wiadomości.

Współczynnik otwarć (Open rate): optymalizuj nazwę nadawcy oraz temat. To one w dużej mierze odpowiadają za sukces Twoich kampanii.

Czytaj więcej wskazówka 1 oraz wskazówka 2.

Współczynnik klikalności (CTR): zwróć uwagę na treści i podgląd Twojego newslettera. Dowiesz się więcej klikając na wskazówki: 4,5,6,7,8,9,10.

Wskaźnik konwersji: pamiętaj o wskaźniku konwersji, na który wpływ mają przede wszystkim Twój sklep internetowy oraz strona docelowa.

Efektywny E-mail Marketing

Darmowa „Biała Księga” na temat e-mail marketingu

Kliknij tutaj aby pobrać darmową Białą Księgę. Znajdziesz tam wszystkie wyżej wymienione wskazówki a ponadto uzyskasz informację na temat najnowszych trendów w branży e-mail marketingowej.

Zarejestruj się i wypróbuj za darmo
E-mail:
Hasło
Powtórz hasło

W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Nr telefonu: +48 (0) 43 88 81 012